Zichtbaar in buitenland met internationale linkbuilding

Over het algemeen zal je als startend Nederlands bedrijf niet snel overwegen om te internationale linkbuilding in te zetten en te gaan verkopen aan andere landen zoals Duitsland, België, Engeland of zelfs verder. Toch zijn er veel gevallen waarin dit al redelijk snel aan de orde is. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf wat aan de grens van België of Duitsland opereert.

Naast lokalisatie is er ook een andere belangrijke factor; online verkoop. Hoewel de ontwikkeling van een professioneel uitziende en goed functionerende website vaak uitbesteed wordt, kun je als startende snel een eigen website opzetten met een systeem als WordPress. Via zulke systemen kun je eenvoudig modules installeren om een snelle webshop op te zetten en deze zelfs in een handomdraai te vertalen! Landsgrenzen worden dus ineens heel wazig.

van Dongen Online

Inspelen op de kansen

Als je met de online verkopen dus overweegt om direct aan het buitenland te verkopen, is het belangrijk om een goede strategie te bepalen. Zorg er voor dat jouw algemene voorwaarden én jouw leverings- en retourvoorwaarden afgestemd zijn op de landelijke regels. Zodra dat afgevinkt is, wordt vindbaarheid belangrijk. Internationale linkbuilding zorgt er dan voor dat je ook in de Duitse of Franse Google topposities behaalt.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*