4 december 2021

Gebruik maken van advertentiegroepen voor online marketing

2 min read

Beheer je een bedrijf en wil je jouw producten of diensten sneller aan de man brengen? Dan kun je heel veel voordelen halen uit methodes als Google Ads en SEO. Google Ads is een manier van adverteren waarbij jouw advertenties middels een paar handige instellingen doelgericht aan de juiste (potentiële) klanten kunnen worden getoond. Middels locatietargeting, interessetargeting en advertentiegroepen kun je het nog verder specificeren. Hierbij kun je zelfs bepalen dat je de advertenties op bepaalde apparaten wilt tonen bijvoorbeeld op de smartphone of tablet. Met Google Ads kun je eenvoudig je omzet vergroten. Een andere manier is SEO oftewel zoekmachine optimalisatie; dit houdt in dat je de websiteteksten op zo’n manier schrijft dat de vaak gebruikte zoekwoorden van (potentiële) klanten veel in je teksten voorkomen. 

Hulp bij adverteren via Google Ads

Kom je er zelf niet uit, omdat, als ondernemer belangrijkere prioriteiten hebt en een leek op het gebied van online marketing bent? Dan kun je vandaag nog hulp vragen van online marketing specialisten, bijvoorbeeld via DoubleSmart. Een Google Ads specialist kan jou helpen om te proberen meer klanten te krijgen. Alle resultaten zijn meetbaar. Je dient hier wel per advertentie een bepaald bedrag te betalen. De ervaring leert dat investeringen in Google Ads vrijwel altijd succes opleveren. Een Google Ads specialist gaat nauwkeurig en gestructureerd te werk, daarbij heeft deze veel kennis van het goed inrichten van Ads campagnes, en zal naast het optimaliseren van de Ads campagnes ook data-analyses uitvoeren. Betrokkenheid van jou als bedrijf staat hierbij centraal: je wordt altijd geïnformeerd over de behaalde resultaten zodat je precies weet hoe het ervoor staat. Overigens kun je indien je tijd hebt ook online trainingen doen om Google Ads zelf onder de knie te krijgen.

Een advertentiegroep via Google Ads

Een specialist van bijvoorbeeld DoubleSmart kan jouw campagnes ook op een hoger plan brengen middels een advertentiegroep. Als je bijvoorbeeld veel kleding te koop aanbiedt op je website, kun je bepaalde keywords kiezen. En meerdere campagnes onderbrengen onder bijvoorbeeld het keyword ‘winterjassen’. Indien een klant zoekt op bontjas zal er een jas getoond worden uit de categorie winterjassen. Je betaalt als bedrijf wel een CPC oftewel costs per click. Een DoubleSmart specialist kan je helpen om jouw budget doeltreffend in te zetten zodat je niet veel geld verliest bij het online adverteren want dat zou zonde zijn. Je wilt natuurlijk meer opbrengst en niet teveel geld kwijt raken aan het adverteren an sich. Het stellen van doelstellingen is hierbij van belang, daarbij moet je bijvoorbeeld van tevoren bedenken hoeveel budget je wilt besteden aan de online marketing, hoeveel omzet je uit een bepaalde campagne of kanaal wilt halen en hoeveel consumenten je per kaneel wilt binnenhalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *