4 december 2021

De nieuwste trends op het gebied van SEO

2 min read

Op het gebied van zoekmachineoptimalisatie verandert er regelmatig iets. Vroeger kwam je ermee weg om een tekst helemaal vol te spammen met zoekwoorden. Vandaag de dag gebruik je nog wel zoekwoorden, maar niet meer zoals dit vroeger was. Daarnaast zijn er ook andere aanpassingen. Dit komt omdat zoekmachines steeds slimmer worden en teksten beter begrijpen. Hieronder de nieuwste trends met betrekking tot SEO-teksten, zodat jij ook op de hoogte blijft.

Inhoud van de tekst

Het draait tegenwoordig allemaal om de inhoud van de tekst. Niet hoeveel zoekwoorden je gebruikt, maar wel wat je schrijft. Tekst moet namelijk waardevol zijn. Bevat deze relevante of interessante informatie? Houdt de tekst het bij één onderwerp of is het een ratjetoeje van verschillende onderwerpen? Google en andere zoekmachines passen hun algoritme aan en kijken goed naar de inhoud van de tekst. De inhoud moet namelijk aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker. Een belangrijke tip is bijvoorbeeld bedenk een onderwerp en schrijf een tekst rondom dit specifieke onderwerp. Zorg dat je zoveel mogelijk informatie verzamelt en dit in de tekst verwerkt.

Een knallende titel

Zoekmachines moeten direct begrijpen waar een tekst over gaat. Overigens is dit ook prettig voor de websitebezoeker, want deze ziet aan de hand van de titel of het interessant is om verder te lezen (of juist niet). Richt je aandacht dus op de titel. Hoe ziet een goede titel eruit? Ten eerste bevat de titel het belangrijkst zoekwoord. Dit zoekwoord staat bij voorkeur vooraan in de titel, of in ieder geval in het midden. Verder geeft de titel een pakkende omschrijving over het onderwerp van de tekst.

Vind je dit nu allemaal veel gedoe dan is het uitbesteden van SEO ook altijd nog een handige optie.  Als je je SEO geoptimaliseerde teksten door een ervaren tekstschrijver laat maken, voorkom je bijvoorbeeld dubbele content, het spammen van zoekwoorden of verkeerd gebruik van titel en tussenkopjes. Niet iedere tekstschrijver is ook een SEO-tekstschrijver. Je moet dus wel weten met wie je zaken doet. Verder blijkt ook uit onderzoek dat een heel groot gedeelte van de internetgebruikers nooit op de tweede pagina van Google komt. Het uitbesteden van SEO is dus zeker belangrijk, mocht je het zelf niet zien zitten. 

Blijf op de hoogte

Je ziet, er zijn veel manieren om je te blijven vernieuwen en verbeteren op het gebied van SEO. De juiste zoekwoorden in een tekst of geen dubbele content gebruiken zijn bijvoorbeeld ook nog heel belangrijk. Maar het allerbelangrijkste is dat je originele content maakt die eruit springt en die mensen willen lezen. Durf hierbij onderscheidend te zijn. En pas je dan ook nog de juiste SEO-regels toe, dan kan je niet anders dan scoren met jouw teksten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *