4 december 2021

Crawlen door Google

3 min read

Wanneer je aan SEO denkt, dan is het eerste wat bij je opkomt waarschijnlijk zoekwoorden. Het verbeteren van je Magento SEO betekent het schrijven van relevante inhoud, het evalueren van de duur van het bezoek op je site, broken links, bounce rate, het versnellen van je Magento en ga zo maar door.

Het komt vaak voor dat na veel inspanningen, je ranking nog steeds niet is verbeterd, omdat je al je energie hebt gestoken in keyword stuffing. Het verbeteren van uw Magento SEO is eigenlijk verbetering van de gebruikerservaring

Zoekmachines

SEO (Search Engine Optimization) is een manier om doelgericht bezoekers naar je website te leiden via zoekmachines. Bijna 60% van alle verkeer zoekt met Google. Wanneer je het verkeer van andere populaire zoekmachines er aan toe toevoegt, zal het zo’n 70 % zijn.

SEO wordt gebruikt om de positie van je website hoger in de organische zoekresultaten te krijgen. Google wil de gebruikers de beste zoekresultaten leveren, zodat ze niet overstappen naar andere zoekmachines.

Daarom wordt er gebruik gemaakt van algoritmes die zeer snel het best resultaat aanleveren. Alhoewel de algoritmes die Google toepast onbekend zijn is het duidelijk dat de webpagina’s gerangschikt worden op autoriteit, bruikbaarheid en relevantie.

Magento SEO

Dit deel van de SEO zal je helpen bij de site optimalisatie voor zoekmachines en om geloofwaardigheid te verkrijgen. Het maakt het makkelijker voor Google om toegang te krijgen, crawlen, indexeren en het begrijpen van je website. Het meest eenvoudige is je SEO uitbesteden aan professionals.

Er zijn in ieder geval een aantal zaken waar je aan moet denken. Om te beginnen dien je je sitemap te registreren bij Google Search Console. Dit helpt Google om je website goed te analyseren. Wanneer je over een WordPress site beschikt, dan kun je Google XML Sitemap plugin downloaden zodat crawlers de complete structuur van je site kunnen zien en zo efficiënter informatie kunnen terugvinden.

Synchroniseren van uw sitemap is niet genoeg. Zorg ervoor dat Google het goed kan lezen. Je dient hierbij te voorkomen dat er indexering fouten zijn.

Crawlbaar

Je website moet crawlbaar zijn. Je kunt dit doen via Search Console. Test hierbij voor zowel de versie op de desktop als wel op de mobiele versie. Zodra je klaar bent met het testen, verzoek dan om indexering. Dit zal ervoor zorgen dat Google kan crawlen in je website. Je kunt zelfs vragen om alle directe links te crawlen.

Gebruik Google’s tool robots.txt-tester om te zien of je het goed hebt ingesteld voor alle pagina’s. Er zijn twee manieren om het indexeren te controleren.Ga naar Google en typ “site: yourdomain.com” of ga naar “Search Console” en selecteer “Index Status”.

Beide methoden moeten het exacte aantal pagina’s geven. Als Google minder pagina’s toont dan het werkelijke aantal, dan betekent dit dat sommige gedeelten van je inhoud niet zijn geïndexeerd. Wanneer het meer toont pagina’s, dan is er een probleem met de duplicatie van de content. Dit is lastig genoeg als je het zelf moet doen, maar er bestaat online marketing voor webshops die dit alles goed voor je kunnen verzorgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *